AUTOR: Erik Orsenna
EDITORIAL: Proa
RESUM: Jeanne i el seu germà Thomas en un viatge amb vaixell naufraguen i van a parar a una illa desconeguda. De l'ensurt que pateixen es queden sense poder parlar, però allí coneixen un músic i poeta alhora, Henri, que els acull i els ajuda a descobrir de nou les paraules, les categories gramaticals, les frases... és a dir, la gramàtica. Mitjançant una al·legoria ens fa entendre la gramàtica com una fàbrica d'articles, verbs, interjeccions, adjectius... que tenen vida, es case, es divorcien i porten una vida com qualsevol.
TÍTOL: Veo una voz: viaje al mundo de los sordos
AUTOR:Oliver Sacks
EDITORIAL: Anagrama
RESUM: Tracta sobre el món del silenci interpretat per un llenguatge visual, el món dels sords profunds, aquells que han nascut sense un sentit fonamental per al coneixement, per l'articulació del llenguatge i del pensament. Amb aquest llibre, l'autor, tracta de comprendre el món del silenci en que viuen i el món visual es converteix en el seu llenguatge per senyals.
TÍTOL: Leer y escribir para vivir.
AUTOR: Montserrat Fons Esteve
EDITORIAL: Graó
RESUM: En aquest llibre es presenta una planificació global de l'ensenyament i l'aprenentatge inicials de la lectura i l'escriptura, que integra: els coneixements actuals sobre què és llegir i què és escriure, la manera d'entendre avui dia com construeixen els nens el seu pensament, és a dir, com aprenen, i les diferents pràctiques educatives que s'han mostrat útils per iniciar el procés d'alfabetització, sempre en el marc global de funcionament d'una classe. Les propostes que es presenten tenen la qualitat d'haver estat experimentades directament a l'aula. Es demostra com l'ús real de la llengua escrita provoca situacions de lectura i d'escriptura que, amb una adequada intervenció del mestre o la mestra, permeten aprendre a llegir i escriure amb sentit per viure als nens i nenes d'educació infantil i els primers cursos de primària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada